Αρχική » STEM (Σελίδα 2)
Αρχείο κατηγορίας STEM
Stem Discovery Week 2018
STEM Discovery Week 2018 is a joint international initiative that invites projects, organisations and schools across Europe and around the world, to celebrate careers and studies in the fields of Science, Technology, Engineering and Mathematics (STEM). The tagline for this year’s campaign “say yes to STEM” describes the partners’ open – minded and dedicated support to STEM subjects at school, as well as wide – ranging collaboration among stakeholders in the area.
Interested to become a partner?
By committing to the STEM Discovery Week 2018, the partners agree to:
- Organise and share i nformation about activities in STEM education as part of the STEM Discovery Week campaign.
- Encourage third parties to support and join the initiative by organising STEM activities of their own and share information about them as part of the STEM D iscovery Week campaign.
- Publish on their web page information in support of the STEM Discovery Week campaign, hence facilitating an active exchange of information among projects, organisations and schools.
For more information on the registration steps that potential partners need to follow, please consult this document here.
Are you organising a STEM event around April 2018?
Incl ude it on the map! Participants organising STEM activities in the course of April 2018, may also enter the STEM Discovery Week competitions. Visit the competitions’ section for more information here.
Συμμετοχή στην STEM DISCOVERY WEEK
Στο πλαίσιο του έργου Scientix (www.scientix.eu) το EUN (www.eun.org) οργανώνει την δράση STEM Discovery Week 2018 μεταξύ 23-29 Απριλίου 2018.
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την πρωτοβουλία μπορείτε να βρείτε στο παρακάτω δεσμό http://www.scientix.eu/events/campaigns/sdw18
στην οποία θα πάρουμε μέρος με δύο workshops:
Using the micro:bit to light up LEDs, change their brightness and play music.
Στα πλαίσια των μαθημάτων της Πληροφορικής και της Φυσικής, οι μαθητές χρησιμοποιώντας την πλακέτα του micro:bit θα κατασκευάσουν ένα ηλεκτρικό κύκλωμα, όπου θα ανάψει ένα LED και θα ηχήσει ένας βομβητής (buzzer). Στη συνέχεια, μέρη του κυκλώματος θα αποτελούν φρούτα αλλά και ανθρώπινα σώματα, τα οποία είναι αγωγοί του ηλεκτρικού ρεύματος. Θα φτιάξουμε και ένα πληκτρολόγιο φρούτων ώστε κάθε φορά που ένας μαθητής ακουμπάει τα φρούτα να παίζει και μία νότα. Τέλος θα μελετήσουμε την παράλληλη και σύνδεση αντιστάσεων σε σειρά. Η πλακέτα micro:bit είναι ειδικά κατασκευασμένη για εκπαιδευτικούς σκοπούς και λειτουργεί με πολύ μικρή τάση. Δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος για τη σωματική ακεραιότητα των μαθητών.
We will build an electric circuit with the micro: bit, fruits and other conductors of electricity that will light up LEDs, play notes on a buzzer or our headphones and change the brightness of the LEDs. We will study the concepts of Open, Closed Electric Circuit, electric power source, electric current, earthing, electric conductors and insulators parallel and serial resistor connection, and from computer science the concepts of Input, Output, repetition, Event-Oriented Programming.
Πηγές:
https://makecode.microbit.org/projects/banana-keyboard
https://make.techwillsaveus.com/bbc-microbit/activities/touch-arpeggiator
Temperature alarm for egg hatcheries.
Θα κατασκευάσουμε έναν συναγερμό θερμοκρασίας με το BBC micro:bit για εκκολαπτήρια αυγών. Έννοιες που θα μελετήσουμε είναι η μέτρηση της θερμοκρασίας από την Φυσική της Α και Β Γυμνασίου, και από τον προγραμματισμό τη δομή επιλογής, τους λογικούς τελεστές ΚΑΙ & Η, και τον οπτικό γεγονοστραφή προγραμματισμό.
![]() | ![]() |
Using the micro:bit we will build a temperature alarm for egg incubators. Concepts to be studied are temperature measurement from first and second year physics, and from programming the selection structure, logical operators and / or and the visual directional programming.
Πηγές:
https://www.kitronik.co.uk/blog/microbit-alarm-kitronik-university/